piątek, 25 września 2015

ArtBoom czas zacząć...

 ... a wiec zacząłem...


Fotografię zrobił mistrz Mateo Skwarczek pod oczywistym moim ukierunkowaniem . Brawo ON,  Brawo JA !!!

A tak na poważnie to już siódma mojego ulubionego festiwalu. W zasadzie trudno nazywać to festiwalem ale skoro w nazwie Festival niechaj tak będzie....

7 ArtBoom Festival zacząłem w autobusie linii 173. To w tym autobusie dojeżdżając do przystanku Cracovia ja i pasażerowie zauważyli coś niepokojącego. Otóż przed szacownym Muzeum Narodowym  stał jakiś podnośnik a na nim podniesiony na kilka metrów chłop siedzący na beczce.  W istocie. Kiedy wyszedłem z autobusu i podszedłem pod gmaszydło MN to zdrętwiałem. U góry na platformie w okolicach banera Orttomanii siedział.... chłop na beczce. To Pomnik Chłopa jak się okazało jeden z elementów ArtBooma... Twórcą tego pomnika jest Daniel Rychalski. Jak napisano w przewodniku pomnik jest inspirowany grafiką Albrechta Durera " Pomnik wojen chłopskich z 1525 roku "  No tylko skąd oni wtedy mieli stalowa beczkę....








Po obejrzeniu " Pomnika Chłopa " w lekkim stanie niepokoju poszedłem do Domu Zwierzynieckiego. Tam przesympatyczna Pani Anna Królikiewicz przedstawiła swoją instalację Honey/Monn 
Inspiracją było " Wesele " Wyspiańskiego. No może. Nie znam się ale mnie się bardzo podobało bo wyglądało niezwykle smakowicie.....








Nie mogłem tego spróbować bo trwało to trochę za długo ale udało mi się uchwycić artystkę i twórce tych smakowitości Anne Królikiewicz...


No i klu dzisiejszego dnia, czyli Dom fermentu, czyli Królowej Jadwigi 20, czyli Grizedale Arts...





Stare domy zawsze wzbudzały we mnie bardzo duże pokłady sympatii. Jest tam zawsze coś do sfocenia. Nie inaczej było tutaj. Ten dom to jedna wielka instalacja artystyczna na dodatek z rewelacyjnym jedzeniem...





W środku tej instalacji Dom fermentu.. również instalacja kuchenna Brytyjskiej organizacji artystycznej Grizedale Arts która pod wodzą Karen Guthhrie. Stworzyła instalację żywcem przypominającą kredens ale z niezwykłym dachem imitującym pole tarasowe....




Karen przy swojej instalacji....






Trochę niepokoiło mnie to koryto. Przypominało mi jako żywo to polityczne...koryto


A wiec pierwszy dzień 7 Grolsch ArtBoomu niezwykle udany !!! Czekam na dalszy ciąg...

25.09.2015 7 Grolsch ArtBoom Festival w Krakowie... cdn

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz