piątek, 15 kwietnia 2016

Wiedeńczyk....

....Gorgolewski i piękna pogoda !  W takich to warunkach przyszło mi podziwiać samolot AN - 2 zwany " Wiedeńczykiem " który to po gruntownej renowacji został zaprezentowany na lotnisku w Aeroklubu Krakowskiego Pobiedniku Wielkim.

W kolejności najpierw jednak była piękna pogoda. Kiedy jechałem na lotnisko nie spodziewałem sie tego Dopiero na pasie startowym nagle się wypogodziło i ...Wiedeńczyk nie wylądował.!!! Okazało sie że z jakiś powodów nie wyleci z Pobiednika i nie wyląduje na pasie startowym Muzeum Lotnictwa Polskiego. Zawiedziony spoglądałem na ludzi nagle w czerwonym polarze mignęła mi twarz bardzo mi znana i miła ! Wojtek Gorgolewski !!! Najlepszy fotograf wśród pilotów i chyba najlepszy pilot wśród fotoreporterów. Co prawda nie lata ci on juz ale lotnictwo w fotografii pozostaje na całe życie !!!   Nie widzieliśmy się długo ale co się odwlecze itd.....



 Po to jednak aby zobaczyć bohatera dnia trzeba było jednak do Pobiednika Wielkiego pojechać. Pojechałem i ja i nie żałuje ! Jest piękny !!!!!



Popularnych " Antków " jeszcze trochę lata. Jednak " Wiedeńczyk " jest jeden ! Tym samolotem 1 kwietnia 1982 roku w stanie wojennym, dwóch pilotów wykonując lądowanie na podkrakowskiej łące i zabierając na pokład rodziny dokonali ucieczki do Austrii. Ich losy potoczyły się później bardzo różnią ale " Wiedeńczyk " powrócił do kraju 13 kwietnia 1982 roku i dalej wykonywał swoja służbę dla wojska. W 2012 roku samolot przeszedł do Muzeum Lotnictwa Polskiego a dwóch pilotów Zbigniew Chłopecki i Jerzy Antonkiewicz zakładają Fundację Wiedeńczyka i doprowadzają do jego renowacji i stanu lotnego. I dzisiaj mamy tą piękną maszynę na lotnisku. Aby jednak wzbił się w chmury trzeba dokonać rozruchu śmigła. Dokonują tego członkowie Fundacji...



Odpalił....




No i lecimy ....







Po kilku okrążeniach lotniska " Wiedeńczyk " ląduje !!!



Wnętrze Wiedeńczyka....




 A to główni bohaterowie dnia : Wiedeńczyk, Fundacja i piloci samolotu !



Piloci Zbigniew Chłopecki i Jerzy Antonkiewicz




No i jeszcze MY z Wojtkiem Gorgolewskim...


No i oczywiście JA w pół jaskółce !!!


Piękny dzień był ten 13 kwietnia 2016 roku na Pobiedniku Wielkim !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz