wtorek, 25 kwietnia 2017

Janusz Radek...

... w Radiu Kraków. A właściwie na Gali 90 lecia Radia Kraków. Koncert odbył się w Operze Krakowskiej. Janusz był jednym z dwojga artystów koncertujących w tej gali. Drugim był Adam Nowak z zespołem Raz, Dwa, Trzy.....

Nie ukrywam ze Janusz Radek jest moim idolem. To co wyprawia ze swoim głosem jest dla mnie zdumiewające. On właściwie nie ma żadnych zahamowań żeby zaśpiewać wszystko. Pank, rock, poezja śpiewana, opera, dosłownie wszystko.

Na Gali wystąpił dwa razy. Zaśpiewał " Groszki i róże "  który to utwór pamiętamy z niedoścignionej interpretacji Ewy Demarczyk.  Jego interpretacje pieśni Ewy Demarczyk są niezwykłe. Zupełnie inne niż znamy to z Demarczyk jakby, dla mnie,  bardziej dzikie i chropowate. Ale świetne.
Później bawił nas w utworze "Ja jestem wamp" z recitalu "Królowa Nocy" przez wiele minut swoim głosem, podobno 4 oktawowym ( nie znam się na tym  ) wydając z siebie tak nieprawdopodobne dźwięki że czasami było to aż nierealne.
Na zakończenie trzy utwory ze swojej nowej płyty z poezją Haliny Poświatowskiej.
Całemu występowi Janusza Radka towarzyszył bardzo sugestywny pokaz grafiki multimedialnej.

Polecam Wam gdziekolwiek by się nie pojawił pójść i posłuchać. Koniecznie na żywo. Płyta nie oddaje tego co można przeżyć na żywo.....

" Groszki i róże "



" Ja jestem Wamp "







Poezja Haliny Poświatowskiej








21.04.2017 Opera Krakowska. Janusz Radek. Gala 90 lecia Radia Kraków


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz