poniedziałek, 4 stycznia 2010

Pejzaż z portretami

Portrety Michała Pasicha na słynną wystawę " Pejzaż z portretami " pójdą pod młotek na konto 18 finału WOŚP. To bardzo dobry pomysł przypominając historie dyskusji,  jaki był po wystawie z okazji 400 lecia Rembrandta. Pamiętam że były głosy o marnotrawieniu pieniędzy podatników na bzdurne projekty. Nie mam pojęcia za kogo pieniądze powstały te prace ważne że trafią w sumie i tak do podatników i miejmy nadzieje że duże pieniądze. A ja mam pełen podziw dla Michała Pasicha za pracę jaka włożył w te kapitalne stylizacje i fotografie. Pomysł co prawda nie nowy ale wykonanie perfekcyjne. Gratuluję !!

Tu na zdjęciu ćwierć Michała i jego " autoportret...



...a tu moje ulubione zdjęcie Doroty Segdy stylizowanej na postać z obrazu " Kobieta kąpiąca się w rzece " z 1654 r.



 

... a tutaj nasz prezydent Jacek Majchrowski jako postać z obrazu " Szlachcic Polski "  ...




 

... a jest jeszcze Grzegorz Turnau jako "Tytus piszący"...





...czy Jerzy Stuhr jako " Mężczyzna w stroju orientalnym...




 

...  zdjęcio - obrazów jest 17 wiec jest co licytować, a że na zbożny cel to wszystkich gorąco namawiam  !!! 

4 komentarze:

  1. A nie bylo temu fotografikowi Michal na imie? Wstyd Panie Macku, wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam stylizacje inspirowane obrazami, czy też tzw. "żywe obrazy". Pozdrawiam, Ola - Bobe Majse

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podobała ta wystawa.

    Sama w 2000 r robiłam swój cykl "Autoportret z Mistrzem" (na dobry początek nowego tysiąclecia ;))), w którym byłam i Napoleonem, i infantką, i niosłam czekoladę na tacy jako pokojówka, i trzymałam w dłoni zakrwawioną głowę św. Jana i wiele innych... więc ten "żart" jest mi bliski i przerobiony dokładnie, ale wciąż urzeka pięknem, precyzją wykonania,
    przeurocze....

    OdpowiedzUsuń