sobota, 10 lipca 2010

Ślepcy

Ulica 23  -  to hasło tegorocznego Festiwalu Teatrów Ulicznych. Festiwalu który ja i wielu, wielu innych lubią fotografować. Dużo światła, ognie, szczudlarze, no i oczywiście przestrzeń w wyrażaniu swoich artystycznych ambicji. Zawsze w Krakowie czekają co pokaże KTO. To Nasz Teatr Uliczny. To nasi artyści wiec i zainteresowanie największe. O innych teatrach będzie w innym poście  teraz tylko " Ślepcy " w wykonaniu KTO.  Kto był i oglądał zapewne ma różne zdanie. Dla jednych nudne, dla drugich fantastyczne ja byłem w stanach średnich. Widziałem dużo lepsze spektakle w wykonaniu KTO, ale widziałem tez dużo gorsze. Ten ze względu chyba na dość specyficzną inspirację prozą Jose Sarmago " Miasto Ślepców " miał więcej z gry aktorskiej a mniej typowych dla teatrów ulicznych gadżetów . I może dlatego odbiór był różny.  A ja siedziałem patrzyłem, fotografowałem i miałem nieodparte wrażenie jakbym widział alegoryczną historię naszej Służby Zdrowia która jest w tej chwili jak ten ślepy we mgle a pacjenci z laseczkami szukają drogi do zdrowia. Byleby nie skończyli jak w oryginale  " Miasto Ślepców "  rozpadem społeczeństwa, walką o przetrwanie, głodem, gwałtami i zbrodnią. Ale chyba nie. Nasza Służba zdrowia jest już tak ślepa że tylko kasa jej pomoże.

" Ślepcy " Teatr KTO - w reżyserii i ze scenariuszem Jerzego Zonia oraz chorografią ( znakomita ) Eryka Makochona




     





























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz