poniedziałek, 30 października 2017

Kwesta....

... na Odnowę Zabytków Cmentarza Rakowickiego powraca. Mam nadzieję że ten rok przerwy zrobi dla kwesty dobrze. Problem zrodził się w zeszłym roku kiedy to, według nowych przepisów, w zasadzie każdy mógł kwestować w te dni na Rakowicach. A tak nie powinno być. Rakowice potrzebują pomocy wszystkich krakowian i jest to w zasadzie jeden dzień kiedy można kwestować na odnowę ich zabytków.  W ramach protestu w zeszłym roku organizatory zrezygnowali z kwesty. Dla jednych zupełnie nie zrozumiała decyzja dla innych nie.  Uważam że na Cmentarzu w dzień 1 i 2 listopada powinna odbywać się tylko kwesta na Rakowice. Niestety demokracja jak wiemy to najgorszy z najgorszych systemów tyle tylko że jak dotąd nie wymyślono innego lepszego niestety.  Ale jest jeszcze inny problem o którym organizatorzy poinformowali . To brak chętnych do kwestowania. Młodych to nie interesuje, a starzy się wykruszają. To trochę smutne bo na znane osoby, aktorów czy polityków - celebrytów kwesta nigdy nie narzekała. No ale tak naprawdę oni przychodzą i odchodzą a potem zostają puszki i brak chętnych na oferowanie własnego czasu. 1 listopada to trudny czas bo każdy chce być na grobach rodzin. Ja tez ale postanowiłem tam być . Godzinę bo tylko godzina ale być. Dlatego 1 listopada zapraszam wszystkich w godzinach porannych od 9 do 10 będę z puszka i prosił o datki. Każdy co może i kto może.  Pani radna Małgorzata Jantos za przyczyną której kwesta się odnowiła pytała czy będę z aparatem. Oczywiście !!!! Mało tego ! Jak ktoś będzie chciał zrobimy zdjęcie jak się wkłada datki do puszki a później ja to zdjęcie wyśle darczyńcy. Oczywiście zdjęcie tylko za zgoda zainteresowanego !!!

Więc zapraszam Wszystkich na Rakowice do puszek a moich młodszych kolegów, i koleżanki po aparacie zachęcam do pomocy. Naprawdę możemy pomóc w szlachetnym dziele !!!!

Kiedy postanowiłem pójść kwestować zrobiłem przegląd za ostatnich kilku lat zdjęć które robiłem na Rakowicach. To co zobaczyłem zakręciło mi łezkę w oku wspomnień tych których nie ma....

                                              Anna Szałapak....





Zbigniew Wodecki....




Zapewne gdzieś z wysokości  będą kibicować i podtrzymywać na duchu tym którzy w tym roku i w latach ubiegłych będą kwestować....

Makino...



Jurki Fedorowicze...






Anna Dymna....




Kraków. 30.10.2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz