środa, 15 grudnia 2010

Na lodzie

Na krze lodowej, na wodzie, w lesie brzozowym i w łóżku odbywa się akcja opery " " Eugeniusz Oniegin " Piotra Czajkowskiego. Oczywiście miejsce akcji to widzenie i wizja reżysera nowej premiery Opery Krakowskiej Michała Znanieckiego. Oniegina zaśpiewał Mariusz Kwiecień baryton, kontraktowy śpiewak Metropolitan Opery w Nowym Jorku. Mogłem obserwować ten spektakl na próbie medialnej i generalnie podobał mi się. Miałbym tylko kilka uwag poczynając zawsze od tego samego że chyba ciut za cicho jet w tej Operze ( ale to może zamysł reżysera albo moja głuchota ) pojedynek bohaterów odbywa się na prawdziwej wodzie ze stworzonymi krami lodowymi, i tu uczestnicy widowiska w dolnych rzędach nie maja możliwości oglądania tej sceny w pełnej okazałości. Tylko widzowie wyższych rzędów byli w stanie oglądać to w pełnej krasie. Jak dla mnie sceneria ogólnie wyglądała dość ponuro. Za dużo czerni z tyłu sceny co powodowało że zarówno zdjęcia jak i film są po prostu ponure a przecież opera do ponurych chyba nie należy. No ale może się czepiam. Zdjęcia w każdym razie zrobiłem choć nie było łatwo.

" Eugeniusz Oniegin " Piotra Czajkowskiego w reż. Michała Znanieckiego nowa premiera w Operze Krakowskiej. 10.12.2010 r.

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz