czwartek, 21 kwietnia 2011

War Photographer Tim Hetherington


To nie był dobry wieczór. Byłem w Kalwarii Zebrzydowskiej. Pięknie było. Wieczór, niezbyt zimno, gwiazdy na niebie i śpiew braciszków na zakończenie dnia. Robiłem materiał z rozpoczęcia Misteriów Kalwaryjskich. Do domu wróciłem późno. I pierwsza wiadomość jaka dociera do mnie ze zginał fotoreporter. Jeszcze nie wiedziałem kto. Dopiero po chwili dociera do mnie ze Tim Hetherington. Zdobywca World Press Photo w 2007 roku za najlepsze zdjęcie Nie lubiłem tego zdjęcia choć jest znakomite. Ale znowu wojna, znowu żołnierze znowu krew. Ale miał racje. W zeszłym roku na podstawie tych zdjęć stworzył jeden z najlepszych dokumentów o wojnie " Wojna Restrepo " Film w tym roku walczył o Oscara. Miał wielkie szanse ale nie wygrał. Niestety ta wojna która szła za nim a raczej on za nią była jak się okazuje tez grobem. Zginął w kolejnej wojnie . W Misracie w Libii.Robił kolejny materiał dla swojej gazety. Zginął tez inny dziennikarz inni zostali ranni. Zawsze mówiłem ze wykonujemy niebezpieczny zawód.

P.s  Właśnie podano informacje ze w parę godzin po Timie zmarł 41-letni Chris Hondros który  pracował dla agencji fotograficznej Getty. Był ranny w czasie tego samego ostrzału w którym zginał Tim.

Tim Heterington Śmierć w Misracie 21.04.2011 r.




Najlepsze zdjęcie roku 2007. Zdjęcie Tima




1 komentarz:

  1. To smutne mówić o kimś w czasie przeszłym. Pozostaną jednak doskonałe obrazy i świetny filmowy dokument. Rozwijał się fantastycznie i był w najlepszym dla życia okresie. Będzie go po prostu brakować. Wojna niestety nie oszczędza nikogo nawet reportera, ale przynajmniej bez jego i innych wojna nie została anonimowa i to co się w trakcie jej trwania dzieje.

    OdpowiedzUsuń