niedziela, 13 maja 2012

KAMP ...

.... horror wojny w odsłonie lalkowej.  Holenderska grupa teatralna HOTEL MODERN w Teatrze Łaźnia w ubiegłym tygodniu przedstawiła swój znany w Europie spektakl - historia życia w Obozie Auschwitz - Birkenau KAMP przy pomocy blisko 3 tys.  lalek zrobionych z modeliny i makiety obozów zrobionych z tektury. Przyznam że kiedy zobaczyłem plakaty o tym wydarzeniu trochę mnie zamurowało. Bo jak można taką historię przedstawiać przy pomocy ... lalek i tektury. Kiedy robiłem zdjęcia z przygotowań do spektaklu i kiedy zobaczyłem sceny spektaklu zatkało mnie. W ciszy słyszałeś skrobanie butów o żwir obozowy, odgłosy ciągniętego wózka z trupami, po chwili oglądasz scenę wieszania lalek na stryczku a zaraz na rampę w Brzezince  wjeżdża pociąg z upchanymi lalkami i następuje wyładowanie ludzi. Miałeś wraże nie że tam jesteś. Że podglądasz kogoś życie jak Wielki Brat zza klosza ze szkła. Niesamowite wrażenie. Nie czytałem recenzji z tego przedstawienia. Ale to co zobaczyłem na tyle mnie zaskoczyło że musiałem parę dni odczekać , przemyśleć co zobaczyłem. I przekonałem się ze mimo iż historia jest znana to jednak zawsze można zaskoczyć ekspresją w ukazaniu tej historii. To było niezwykłe przeżycie.

KAMP w Teatrze Łaźnia. 08.05.2012 r.



 























1 komentarz: