sobota, 24 marca 2012

Galeria Żywa...

... czyli trzy wystawy nestorów krakowskiej sztuki. Swoje prace w ramach cyklu " Galeria Żywa " w Muzeum narodowym wystawiają Leszek Dutka, Walenty Gabrysiak, Bogusław Szwacz. Wystawy to przede wszystkim obrazy, ale też rzeźby czy ceramika. Nie jestem jakimś znawcą czy krytykiem sztuki. Oglądając wystawy czy fotografując eksponaty staram się mieć jakiś swój osobisty stosunek do tego co oglądałem. Natomiast dopiero potem szukam ewentualnie jakieś inne zdanie na temat tego co oglądałem. Od poczatku podobały mi się " Ptaki i Ptaszyska " i " Kłapobrzuch " z cyklu " Diabły podkrakowskie " Leszka Dutki. te prace powstały w pracowni artysty z końcem lat 60 - dziesiątych. natomiast cykl " Głowy " powstały w latach 1978 -1979. Są zaskakujące i niepokojące. Podobały mi się też obrazy Bogusława Szwacza. Mroczne i tajemnicze jak dla mnie. W każdym bądź razie jak macie możliwość idźcie i oglądnijcie. Zachęcam  !!!

23.03.2012 Kraków. Muzeum narodowe z cyklu Galeria Żywa  wystawy Bogusława Szwacza, Walentego Gabrysiaka i Leszka Dutki.

 Kłapobrzuch z cyklu Diabły Podkrakowskie



Ptaki i Ptaszyska





Głowy  -  dlaczego czuję się zaniepokojony  ???







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz