poniedziałek, 13 czerwca 2011

Cerny i inni....

... na Art Boomie . To mój ulubiony festiwal krakowski. Zawsze dzieje sie coś ciekawego. A w tym roku David Cerny. Odkad zobaczyłem jego przystanek ( niestety nie mam zdjecia ) jestem jego fanem. Ale pomnik Golema....


... Sikającego  ( na mapę Czech )...


...Konia ...


... czy Miminka wspinającego się na Wieżę telewizyjna w Pradze ...


... też nie są gorsze. U nas ten najbardziej znany w świecie czeski artysta postawił na Placu Matejki rzeźbę " Wolność "   No i jak to u Cernego są kontrowersje, różne zdania od zachwytu po absolutna negacje. I tak powinno być w sztuce. Mnie bardzo się podoba.









Drugi artysta którego zauważyłem w Krakowie to Sławek ZBK Czajkowski a właściwie jego mural " Jest spokojnie "  No spokojnie na muralu nie jest. Mnie się podoba bo wielokolorowe plamy w sekwencjach postaci ludzkich , krasnali itp. w kontekście odrapanego muru i otoczenia wpada w oko. Zresztą zobaczcie sami...









Jest jeszcze mural właskoego artysty BL:U ale to juz pokazywałem. Czekamy na wiecej !

3 Art Boom Festival Kraków 06.2011 r. 
 

2 komentarze:

  1. Tu jest część prac Davida Černego
    http://kobieta.gazeta.pl/kobieta/51,96114,5579849.html?i=3

    http://www.davidcerny.cz/
    Dużo informacji o nim i o jego dziełach, może nieco kontrowersyjnych, ale wzbudzających pozytywne emocje, przynajmniej u mnie. Miałem tą przyjemność obcować z jego dziełami w Pradze.

    Pozdrawiam Jano

    OdpowiedzUsuń