środa, 2 marca 2011

... z krainy OZ

Byłem tam dzisiaj przez chwile. Widziałem dwie Dorotki, Stracha na wróble, Blaszanego drwala, Lwa. Czarnoksiężnika nie widziałem. Nie pokazali. Ale przez chwile czułem się jak w bajce. Niestety chwile mijają ale my Wszyscy możemy tam wrócić. I to za niedługo. Zespół Teatru Słowackiego przedstawił dzisiaj mediom kilka fragmentów przygotowywanej premiery " Czarnoksiężnika z Krainy Oz " według Leymana Franka Bauma. Jedna z najbardziej znanych bajek na świecie. Byłem trochę zaskoczony. Gdzie bajki dla dzieci a gdzie Teatr Słowackiego. Krzysztof Orzechowski dyrektor teatru zapowiedział że to dopiero początek takich spektakli dla dzieci. Będzie więcej. Patrząc na wielobarwna scenografię ogromne i  kolorowe dekoracje, stroje,  jestem przekonany że widownia dziecięca i nie tylko, będzie na pewno zapewniona.  A my złosliwi fotoreporterzy natychmiast ochrzcilismy białe ptaki - plemnikami białymi a niebieskie - plemnikami po wiagrze. To ze wzgledu na piekny beczułkowatu kształt tych postaci. Pieknych postaci.

" Czarnoksiężnik z Krainy Oz " w Teatrze Słowackiego w reż. Jarosław Killiana



 











Dyr. Krzysztof Orzechowski
                                                                reż. Jarosław Killian


Grzegorz Turnau - muzyka, Julia Skrzynecka - scenografia
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz