czwartek, 8 grudnia 2011

Politycznie...

... dziecięco i bardzo kolorowo było wczoraj pod Magistratem Naszej Ukochanej Konserwy. Politycznie bo rej wodzili politycy, dziecięco bo nie wiadomo dlaczego rodzice przyprowadzili dzieci na ten polityczny wiec i kolorowo bo gdzie indziej znajdzie się tyle kolorów jak nie w MDK. Ale zacznę od poczatku. Prezydent Konserwy powołał na stanowisko wiceprezydenta Konserwy do spraw edukacji Anne Okońską - Walkiewicz. Osobę rzutką, osobę energiczną i osobę która ma przyoszczędzić na budżecie edukacji w mieście. Wiadomo nie od dzisiaj że edukacja to wór bez dna. Państwo narzuciło samorządom edukację ale w ślad za tym nie idą jakieś większe pieniądze z naciskiem na jakieś. Trzeba sobie radzić. Młodzieżowe Domy Kultury a jest ich 11 w Konserwie to swego rodzaju enklawa edukacyjna. Za te dwadzieścia lat demokracji są prowadzone zupełnie nie demokratycznymi metodami ( według mnie ) Mianowania i dymisje, nauczyciele etatowi i instruktorzy etaty i współpraca i rozbuchana administracja. Wiadomo było że któregoś pięknego dnia musi się to zmienić. Oczywiście gdyby nie kryzys w finansach Konserwy pewnie to trwało by Bóg wie ile. Wiadomo Żadna władza nie chce mieć do czynienia z dziećmi i ich rodzicami. No ale wszystko ma swój koniec. I właśnie na prowadzenie w taki sposób MDK przyszedł koniec. Wiadomo było że ci którzy są najbardziej zainteresowani będą walczyć o swoje. Wiadomo było że zostaną wciągnięci rodzice. jednak to że na wczorajszy protest przyszło tyle dzieci to chyba jednak zaskakiwało. Tym bardziej że organizatorzy zadbali o polityczny wydźwięk. A jeśli nie dbali a do tego dopuścili to tym gorzej dla organizatorów. W każdym razie wczoraj w formie podarunku pod choinkę przed magistratem mieliśmy Klub Gazety Polskiej ( vide fota ), mieliśmy płomienne przemówienia i nawoływania Ryska Majdzika ( w/g encyklopedii Solidarności ksywa Fantasta i Niepoprawny ) który nawoływać rozpoczął w latach 70-tych ( o czym niektórzy, będący jako rodzic na proteście,  w życiu by nie wiedzieli bo ich jeszcze na świecie nie było jak Rysiek zaczął nawoływać ) Oczywiście natychmiast pojawili się politycy PiS którzy równie natychmiast rozradowanym rodzicom obiecywali wszystko i w każdej ilości  nie mówiąc oczywiście jak przez cztery lata popierali prezydenta Konserwy i podnosili obie ręce na wydawanie kasy na bezsensowne wydatki, a tuż za nimi stali świeżo bo kilka godzin wcześniej stworzeni politycy Solidarnej Polski świeża siła w naszej politycznej Konserwie. I wszyscy naraz oraz z osobna zaczęli grzmieć. Gromy z jasnego nieba padały, dzieci się bawiły, bańki mydlane fruwały a młodzieżowe grupy teatralne grały. Acha i jeszcze wygwizdano wiceprezydent kiedy chciała powiedzieć co zamierza. Czyli to po co wszyscy przyszli. No ale biorąc pod uwagę że się wciągnęło w ten problem politykę no to właściwie wcale nie chce się usłyszeć to co się stanie. 

Zastanawiam się cały czas po co ja to pisze. Właściwie mógłbym wrzucić foty i odfajkować temat. Ale nie mogę. Kilka dni temu poparłem protest " Nie dla likwidacji MDK " I w dalszym ciągu popieram. Ale po wczorajszym proteście i polityce Nie popieram załatwiania czegokolwiek poprzez dzieciaki. Nigdy tego nie popierałem i popierać nie będę. Jestem tak stary jak Rysiek Majdzik a nawet rok starszy. Moje lata rodzicielskie wypadły na szczęśliwą Solidarność lat 80 i 81 potem stan wojenny a potem lata upadku komunizmu i powstawania nowej Polski. I nigdy by do głowy mi nie przyszło aby na jakikolwiek protest ( a w życiu się na protestowałem dość ) brać swoich synów. Jak dorośli sami poszli jak chcieli. Ale widać się zestarzałem. Teraz metody się zmieniły albo w ogóle nie ma metod. Wystarczy wziąć dzieciaka wsadzić mu w rączkę plakat i juz mamy coś co na pewno się zauważy. I zauważy się że Rysiek Majdzik ksywa Fantasta vel Niepoprawny przemawia do dzieciaka z hasłem " Nie podcinajcie nam skrzydeł "  Tylko czy o to tak naprawdę chodziło rodzicom. Wątpię  !!!   

P.s W dalszym ciągu jestem przeciw likwidacji jakiegokolwiek MDK. Jestem za reorganizacją i likwidacją wszelkich patologii w zarządzaniu i prowadzeniu wszystkich 11 MDK.
Acha i jeszcze bardzo mi się podobało hasło Urzad do Prywatyzacji ( koniecznie ) i obniżcie swoje pensje ( choć to zapachniało mi Leninem )

MDK i polityka u wrót Magistratu  07.12.2011 r















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz