sobota, 20 maja 2017

Urodziny.....

... Franciszka kardynała Macharskiego. Gdyby żył miałby dzisiaj 90 lat. Jak wiecie od jesieni kiedy złożyłem zgłoszenie w Urzędzie Miasta co do nazwy nowo budującego się mostu na obwodnicy Krakowa lobbuje, namawiam, przekonuje do nazwania mostu imieniem Franciszka Kardynała Macharskiego. Na Petycji.pl założyłem specjalna petycję w tej sprawie. Mamy blisko 1,5 tys podpisów ( namawiam każdego koniecznie niech podpisze !!!! http://www.petycje.pl/petycja/12050/most_imieniem_franciszka_kardynala_macharskiego.html )

Dzisiaj nie urządzimy kardynałowi urodzin bo nie ma go już wśród nas. Pamięć pozostała jednak. Szczególnie ta pamięć fotograficzna.
Dane mi było 10 lat temu uczestniczyć w 80 urodzinach kardynała. Zrobiłem wtedy serię zdjęć które w całości dopiero teraz pokazuję na blogu. Z prozaicznego powodu : wtedy nie prowadziłem bloga !

Nie będę komentował zdjęć, pozostawiam to Wam czytelnikom i oglądaczom mojego bloga. Mogę tylko powiedzieć ze wśród tysięcy zdjęć  niewiele jest takich do których miałbym az taki osobisty stosunek....

Przenosimy się wiec dekadę do tyłu. Jest 17 maja 2007 roku. Mamy rządy pierwszego PiSu ( już niedługo ) premierem jest Jarosław Kaczyński a prezydentem jego brat Lech.  Wojewoda był śp Marek Nawara a Metropolita Krakowskim Stanisław kardynał Dziwisz. Jesteśmy na dziedzińcu kamienicy przy Kanoniczej..... Kardynał zawsze do takich imprez miał ambiwalentny stosunek. Nie lubił pompy i blichtru. Bardzo się niecierpliwił w takich sytuacjach. Nigdy jednak nie odmawiał jesli mógł przychodził.

























20.05.2017 r. Kraków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz