piątek, 23 sierpnia 2013

Orawski zamek....

.... był dzisiaj celem mojego jednodniowego wyjazdu na Słowację. Pozostawiłem KrK wraz z jego rachityczną huarią i rocznicą Bitwy pod Wiedniem. W Oravskym Podzamoku dzisiaj zakończenie Polsko - Słowackiego programu unijnego " Muzyka pod Tatrami " A właściwie jego inwestycyjnej części. Z naszej strony Muzeum Narodowe w Krakowie przygotowało nową " Atmę " w Zakopanem a Muzeum w Dolnym Kubinie wybudowało przy Orawskim Zamku piękne Centrum Turystyczne. Dla mnie jednak nie to Centrum było głównym celem a sam Zamek. Niezwykła forteca posadowiona na niezdobytej skale zawsze kiedy przejeżdżam drogą do Dolnego Kubina wzbudza we mnie zachwyt. Byłem tam kilkanaście lat temu i dzisiaj mogłem skonfrontować swoje wspomnienia z przed laty. Zamek oczywiście się nie zmienił. Pewnie jakieś drobne zmiany, ekspozycja inna ale niezwykła skała, przestrzeń, luft  i zdobywanie poszczególnych części zamku pewnie od stuleci takie samo. Niezwykła budowla. Kto nie widział koniecznie musi zobaczyć. To ledwie dwie godziny drogi od Krakowa....

Orawski zamek.... dzisiaj 23.08.2013 r.

 Zamek Orawski i jego Centrum Turystyczne poniżej...  








Już samo wejście do dolnego zamku wzbudza zainteresowanie....





Z wysokości wysokiego zamku widoki niezwykłe...







A z samego szczytu.... szczyty Małej Fatry....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz