wtorek, 22 października 2013

Reakcja na Modernizm....

... czyli Architektura Adolfa Szyszko - Bohusza w Muzeum Narodowym. Wystawa niezwykła i absolutnie konieczna do zobaczenia. A dlaczego ? Bo nawet sprawy nie zdajemy sobie, chodząc po Naszej Ukochanej Konserwie ile razy przechodzimy obok prof. Adolfa. Przyznam ze ja dochodziłem do tego dłuższą chwile mierzona kilkunastoma latami. Zawsze na hasło Adolf Szyszko - Bohusz otwierał mi się widok : dom na skale w Przegorzałach. Potem dopiero zaczęło do mnie dochodzić że budynki które bardzo mi się podobają, podobają mi się dlatego ze wyszły z pod jednej ręki.Dom przy ul. Domeyki, Brama herbowa na wawelu, Baldachim nad grobami królewskimi, gmaszysko na Zyblikewicza 5 czy PKO na Wielopolu. Wszystko z pod jednej ręki.  I tylko zal ze teraz deweloperzy ładują nam klocki byle taniej, byle gdzie z byle jakiego materiału. A taka maja możliwość zaistnienia. Oczywiście zaraz usłyszę : kto to kupi, kryzys, koszty i tym podobne pierdu, pierdu. Tak jakby Szyszko - Bohusz tworzył w czasach niezwykłego dobrobytu i wiecznej szczęśliwości świata. A tymczasem budował w czasie ogromnego kryzysu na całym świecie, w Polsce międzywojennej kiedy na nic nie starczało. A budowy do dzisiaj są wspaniałe i weszły do kanonów sztuki architektonicznej. A dzisiaj ?

Znakomita wystawa ! Koniecznie ja zobaczcie !!!!

" Na Modernizm Architektura Adolfa Szyszko - Bohusza " wystawa w Muzeum Narodowym






I po co było projektować Świątynię Opatrzności Bożej skoro Szyszko - Bohusz zrobił to w 1930 r ?

 

Meble z Zamku Prezydenckiego w Wiśle Andrzeja Pronaszko i Włodzimierza Padlewskiego... 



Model Hotelu Bristol w Krynicy Zdroju 1928 r.





Dom Towarzystwa Ubezpieczeniowego Feniks Rynek Główny 41


Zameczek Prezydencki w Wiśle...






Projekt Domu Weterana im Józefa Piłsudskiego w Oleandrach


Muzeum Narodowe w projekcie i w naturze...


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz