sobota, 12 marca 2016

Cała Puszcza pod ochroną !

.... czyli pierwszy taki protest w obronie Puszczy Białowieskiej na Rynku Głównym w Krakowie.Pisze pierwszy, bo mam takie wrażenie że to dopiero początek walki o Puszczę Białowieską. Niejaki Szyszko będąc ministrem środowiska po pretekstem ochrony Puszczy Białowieskiej dał zgodę Lasom Państwowym to wycięcia  180 tys metrów sześciennych drzew. To ogromna strata dla tego obszaru.Mimo protestów wielu naukowców, ekologów, polityków i zwykłych ludzi zgody nie cofnął.   jest wielu takich którzy uwazaja że tak trzeba bo kornik zje te drzewa i nikt nie bedzie miec z tego pozytku. Problem w tym ze Puszcza Białowieska istnieje tysiace lat i nie raz dawała sobie rade nie z takimi problemami. jednak przed Szyszka niejakim obronić musimy ja my. No i stąd ten protest.
Przyszło kilka setek ludzi. Mieli ze sobą niezwykłe mandale przygotowane przez Cecylie Malik i jej przyjaciół. Zaznaczam Piękne Mandale ! Mogę z sercem na ręku to był najpiękniejszy protest w którym wziąłem udział. Mandale ustawiły napis " Kocham Puszcze " a na dźwięk pił mechanicznych wszystkie mandale legły na Rynku a na nich legli ludzie. Pięknie to wszystko wyglądało. Czy to pomoże Puszczy. Trzeba mieć nadzieję.   
 
Dzieki protestowi zostałem Przyjacielem Puszczy i jestem mandalą...


Mandali było bardzo dużo. A każda inna ! A każda piękna ! A każda kolorowa !







Byli starzy, młodzi, najmłodsi i najstarsi. A wszyscy z mandalami...





 






Na dźwięk pił mechanicznych...


...wszystkie mandale legły na Rynku. A na nich legli ludzie....


A później z mozołem ustawiano napis " Kocham Puszczę "









Na zakończenie wszyscy wszystkim robili pamiątkowe zdjęcia....








A wszystko przez jednego Bucefała ( nie obrażając Bucefałów )


Trzeba walczyć mandalami. To jedyna pozostało....


Tyle było mimo deszczu...



12.03.2016 Kraków. Rynek Główny. Protest " Cała Puszcza pod Ochronę !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz