wtorek, 24 kwietnia 2012

Król na Eskapadzie...

.... Belgijskiej w Naszej Ukochanej Konserwie. Musimy uściślić ze nie chodzi o Króla Belgii, ale blisko. Chodzi o Króla Kucharzy Belgijskich Jeana Bosa. jest Mistrzem kuchni molekularnej ( cokolwiek miało by to znaczyć ) a w swojej głowie 150 przepisów na sosy do sałatek. Król mówi dość dobrze po Polsku ale nie zdążyłem zapytać co myśli o schabowym i nieodłącznej kapuście. Król zajął się sorbetem pomarańczowym. I na naszych oczach w oparach mgły wyczarował to co na zdjęciu pokazał a ja zjadłem. Było świetne choć jak widziałem te dymy to miałem nieodrodne skojarzenia z Tablicą Mendelejewa. Król 29 kwietnia będzie miał warsztaty kulinarne i już zaczynam się niecierpliwić. A w ogóle to Eskapada Belgijska w Konserwie trwa cały czas. Polecam wystawę fotografii Rene Magritte w MCK, filmy belgijskie w ARS czy wieczór jazzowy kwartetu Stevea Houbena z Melanie de Biasio. A poza tym otwarcie Konsulatu Honorowego Belgii, pokaz odrestaurowanego Arrasu, po prostu dzieje się w Naszej Ukochanej Konserwie po Belgijsku.

Belgijska Eskapada 2012  24.04.2012

Sałatki...



... Słodkie...



... Król kucharzy...


... robi sorbet pomarańczowy...









1 komentarz: