poniedziałek, 26 listopada 2012

" Hotel....

... de Rive - Giacomettiego okres horyzontalny" czyli zakończenie tegorocznego Festiwalu Materia - Prima - Forma. Spektakl  najwybitniejszego artysty lalkarza z Niemiec Franka Soehnela. Chciałem to koniecznie zobaczyć bo to połączenie lalki i gry aktorskiej. Frank Soehnle stworzył ten spektakl niejako na motywach czterech tekstów Alberta Giacomettiego szwajcarskiego rzeźbiarza i malarza surrealistycznego. I cały spektakl jest absolutnie surrealistyczny. Dźwięki, mowa, ruch sceniczny, lalki jak z obrazów surrealistycznych. Mówiąc szczerze nie do końca rozumiałem i gdyby nie informacje wczesniejsze pewnie nie do końca wiedziałbym o co kaman. Lalki miniaturki piękne, choć do fotografowania w czasie spektaklu niezwykle trudne. Całość to tworzy jakby własną poezję. 
Jak mówiłem spektakl trudny ale zdjęcia nawet , nawet.

" Hotel de Rive - Giacomettiego okres horyzontalny " w wykonaniu figuren theater tubingen & Compagnie


















1 komentarz:

  1. Dałeś radę Marko! Przyglądam się zdjęciom i doznaję uczucia dojmującej ciekawości przesączonej dreszczem... chyba Ci zazdroszczę tego widowiska.. ja natomiast byłam dziś zobaczyć..wchłonąć, 'sleeping beauty' (A gothic Romance) w wydaniu Matthew Bourne
    - cudownie piękny taniec.. odrobinę zabawna sztuka, piekna horeografia..no i oczywiście muzyka - całość dotarła na dno mojej spragnionej duszy.. noc już późna, a ja zagladam dziś w wirtualną przestrzeń..pozdrawiam Marko!

    OdpowiedzUsuń