piątek, 2 marca 2012

Mianowski....

.... Lucjan, artysta, grafik, malarz, plakacista, bohater nowej wystawy w Muzeum Narodowym " W kręgu pop-artu Lucjan Mianowski (1933 - 2009 ) Jeden z pierwszych którzy korzystali z doświadczeń pop - artu. Zajmował się też fotografią a w ostatnich latach życia grafiką komputerową. Przyznam że jego prace znałem bardzo pobieżnie. Gdzieś, kiedyś, jakieś fragmenty. A było tak blisko. Na Józefitów gdzie mieszkałem jest " " Galeria pod Rejtanem " która jest właścicielem wielu prac Mianowskiego. Miałem dwa kroki bo to sąsiednia kamienica. Ale dopiero w Muzeum mogłem zobaczyć większość prac. Są świetne. I to zarówno plakaty, obrazy jaki i grafiki. Ewidentnie do mnie przemawiają. Ekspozycja obejmuje również odtworzoną pracownię graficzną z ogromną prasą, blachami, farbami i wieloma innymi sprzętami. Tam będą się odbywać w czasie wystawy warsztaty.
Świetna wystawa choć w kilku salach zmienił bym tło na żywsze jak pop - art. Ale po Turnerze i tak duży postęp.
Mnie najbardziej podobał się cykl " Łopata" grafiki sportowe i plakat " Podanie Cyk załatwi się " Ten ostatni wiecznie żywy.   No i oczywiście erotyzmy . No czyli właściwie wszystko.

" W kręgu pop - artu . Lucjan Mianowski ( 1933-2009)












 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz