czwartek, 19 lipca 2012

Kinetyki...

... rzeźby prof. Piotra Bożyka w Mandze. Niezwykłe rzeźby. Kiedy je oglądałem myśli kłębiły się zawrotnie w takt niezliczonych wahadeł, wahadełek, dźwigni, wszelakich sprężyn i sprężynek. Wszystko w drzewie, niezwykle pieczołowicie skręcone. Prawdziwa kinetyka. Przypomniał mi się znany dowcip z Dudka a w zasadzie jego fragment który funkcjonuje od lat  " ...praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb "  I to jest najlepsze wytłumaczenie jak to wszystko działa. Ja nie jestem w stanie. Nie wiem co profesorowi śni się po nocach po stworzeniu tego ale ja miałem nieodparte wrażenie że działał tu " Obcy "
Niezwykła wystawa, z niezwykła oprawą muzyczną. Koniecznie do zobaczenia  !

" Kinetyki " Piotr Bożyk  Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej  19.07.2012 r.   Wystawa czynna tylko do 26 sierpnia  !!!















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz